czwartek, 26 kwietnia 2012

Rolada biszkoptowa z bita śmietana

Niegdyś, gdy próbowałam upiec biszkopt, zawsze coś mi nie wychodziło. W momencie, gdy sprawiłam sobie mikser z obrotowa misa wszystko stało się proste i biszkopt zawsze wychodzi idealny ;)
Ja podaje przepis na roladę z bita śmietana, ponieważ taka lubię najbardziej. Jednak można wiele wariacji przygotować. Wystarczy wykorzystać inny krem do biszkoptu :)

Biszkopt:
5 jaj
5 łyżek maki pszennej
5 łyżek cukru
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia

Jeśli chcemy zrobić mniejszy badź większy biszkopt zmieniamy ilość składników w ten sposób, że ilość łyżek maki i cukru zawsze ma być taka jak ilość jaj.

Bita śmietana:
300 ml śmietany 30%
2 śmietan-fix

lub

2 śnieżki
mleko


Białka ubić ze szczypta soli na sztywna pianę. Dodawać cukier nadal ubijajac. Następnie wrzucać pojedynczo żółtka i wciaż ubijać. Na koniec dodać makę i wymieszać delikatnie łyżka. Przelać na blachę wyłożona papierem do pieczenia. Piec 30 minut w 180 stopniach C - ja używam zawsze termoobiegu.

Gdy biszkopt się upiecze od razu wyjać go z blachy. Położyć na rozłożonym ręczniczku posypanym cukrem pudrem i zawinać w roladę. Zostawić do wytygnięcia.

Jeśli chodzi o bita śmietanę to sprawa jest prosta. Zarówno na opakowaniu śmietan-fixu oraz śnieżki piszę jak ja zrobić. 
Śmietan-fix wsypujemy do śmietany 36% i miksujemy do porzadanej konsystencji.
Śnieżkę dodajemy do mleka i miksujemy do porzadanej konsystencji.
Jednak najlepiej sprawdza się ubicie śmietany 36% ze śmietan-fix'em.
 
Odwijamy biszkopt, wykładamy bita śmietanę i zawijamy. Posypujemy cukrem pudrem. Ciasto wstawiamy do lodówki na 2 godziny.


7 komentarzy:

  1. dziękuje za przepis - smakowało całej mojej rodzince.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jakiej blachy najlepiej użyć? przepis wydaję się prosty jednak nie wiem jakiej blachy użyć

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja użyłam prostokątnej blachy 23x29 cm. Gdybyś chciała użyć np. większej blachy wystarczy w przepisie zmienić 5 na 6 :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. fajnie wyszło :) jednak ja zawinęłam w mokrą szmatkę

    OdpowiedzUsuń
  5. Nigdy nie próbowałam zawijać w mokrą szmatkę, ale z pewnością wykorzystam ten pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  6. a ja zawijam w drugi arkusz papieru do pieczenia, wysmarowany olejem(ta strona idzie na wierzch ciasta) i zwijam razem,nigdy się jeszcze nie skleiło:)

    OdpowiedzUsuń